Sabtu, 20 Julai 2013

RESAH INI

Di balik senandung irama malam 
Membuai resah diselimuti kelam
Aku didatangi persoalan yang terjal membelenggu jiwa

Kenapa harus aku dan hanya aku ??

Sayu resah hiba melanda
Raga seakan meronta
Haba menyelimuti jiwa
Cekal ku seakan tiada

Rembulan keriangan kusapa nada sayup
Bebintang bertaburan seolah ada keceriaan padanya
Tapi aku silap menilai rembulan dan bebintang
Yang hanya tampak nun disana
Dengan adanya ramai pemuja bukan hanya aku

Tiba saatnya aku harus terima
Kehadiran mendung menutup keindahannya
Andai malamnya menjanjikan cerah
Juga ianya akan meninggalkan ku jelang siang

Dimanakah aku ketika irama rindu sayu berlagu
Pastinya aku tetap aku termanggu dibawah teriknya mentari
Tetap cekal berjejak di bumi
Mengorak langkah walaupun tak ada kepastiannya

Kerana aku tahu
Setiap sesuatu ciptaan-Nya
Pasti ada cerita dan alkesahnya yang tersirat dan tersurat

Andainya rembulan dan bebintang mampu ku gapai
Juga tak selesai perjuangan hidup ku
Selagi ajal belum menjemput

Biarkan saja resah berlagu takan ku hirau iramanya
Aku tetap teruskan tarian ku bersama nada sayu
Walau menapak,. Perjuangan hidupan harus di teruskan
Walau badai menghempas jasad,. jiwa nan rapuh tetap utuh

Aku bersama resah ku
Di alam ini,
M.H.A

Tiada ulasan:

Catat Ulasan