Khamis, 25 Julai 2013

CINTA

Membawa tajuk besar dalam berbagai pengertian
Bersama insan,makhluk dan juga alam

RASA CINTA atau JATUH CINTA
Jatuh cinta juga adalah salah satu perasaan yang paling besar. Terdapat proses kimia sebenar yang berlaku kepada seseorang yang jatuh cinta. Semua deria mempunyai kekuatan yang lebih besar. Warna kelihatan lebih cerah, bunyi lebih indah dan bau yang lebih kuat apabila anda berada dalam alam cinta.Maka begitu sensitif untuknya. Begitulah diantara tindak balasnya ketika dilamun cinta. Apabila berada dengan kekasih tidak ada perasaan yang lebih besar di dunia, dan apabila tidak menghabiskan semua masa anda memikirkan satu sama lain. Jatuh cinta adalah benar-benar perasaan yang hebat.
Beralih pula kita pada PUISI , MADAH dan yang seangkatan dengannya 
TENTANG CINTA
Puisi atau madah Cinta bercakap tentang semangat, keinginan dan kelemahan menjadi cinta. Apabila kita boleh berkongsi hidup kita dengan yang lain, seluruh dunia kita benar-benar berbeza.
HUBUNGAN
Hubungan romantis adalah rempah kehidupan. Mereka membuat kita berasa hidup dengan cara yang tidak ada yang lain boleh di layari. Cinta tulin wujud apabila dua individu menunjukkan bahawa mereka mengambil berat antara satu sama lain dengan melakukan tindakan kecil untuk satu sama lain yang menunjukkan kasih dan sayang. Ia membuatkan kita berasa disayangi dan dijaga. apabila kita tahu bahawa lain yang Menjadi satu kepentingan bagaimana untuk memberikan kita keseronokan dalam kemesraan dan akan habiskan masa bersama melayarinya. 
KEMESRAAN atau ROMANTIK
Romantik adalah kunci untuk menjaga bunga-bunga cinta dari layu ketandusan kasih sayang. Tanpanya, mana-mana hubungan tidak kekal lama lagi akan kehilangan bersinar. Maka disitulah tercipta erti KESABARAN.

Dan banyak lagi pekara yang perlu kita rumus tentangnya,.
Semoga kita berkesempatan untuk terus mentafsir dan mengerti akan,
PENGERTIAN TENTANG CINTA

M.H.A

Tiada ulasan:

Catat Ulasan