Ahad, 1 Jun 2014



Cukuplah Sampai Di Sini
----------------------------------

Jelasnya aku dikau perlukanSeringkali ku buka ruang memberi peluangKu cuba untuk mempertahankan ikatanAda batasnya aku merelakanAda batasnya perlakuan yang dilakukan

Namun mungkin tak pernah kau sedariAtau sengaja berpura tak mengetahuikau anggap aku merelakan diri diperlakukanKau anggap aku tak sedari apa yang kau lakukanItulah kekejaman bagi jiwa yang amat menyayangi

Tak mungkin aku mampu bertahanSedangkan dirimu tak lakukan perubahanSelagi aku akan bertahan dengan kekejamanSelagi itulah hatiku remuk redam di perlakukanTak pernah bertempat untuk dihargai

Mungkin sudah tiba masanyaUntuk aku memberanikan diri membuat keputusanYang ikhlas dan jujur dengan diri sendiriYang mana ketika ini aku tak mampuUntuk terus tersakiti dan terus disakiti

Tidak pernah bernilai segala pengorbananTakkan pernah terlintas untuk menghargaiLantaran keangkuhan perasaanTak mungkin dapat aku turutkanBiarlah hati remuk berdendamKerana aku dah letih untuk bertahan

Ku relakan dikau pergi Andai itu pinta muKu relakan jiwa ku sepi Asal tak tersakiti lagiNoktahnya sampai disini reality bukan fantasiTamatlah sandiwara dalam hikayat cintaTerhentilah niat untuk bahagia bersama

Semalam yang hangat kini kedinginanBersama sepi berteman kerinduanNiat dihati belum kesampaianMungkin inilah ujian kehidupanSebuah ketentuan yang maha kaya

Masa pasti menemukan aku dengan kebhagiaanSabar menanti penuh pengharapan

Himpunan Karya  M.H.A

Tiada ulasan:

Catat Ulasan